KORKUT, ASELSAN tarafından Türk Kara Kuvvetleri için FNSS Savunma Sistemleri (FNSS) işbirliği ile geliştirilen kendinden tahrikli bir hava savunma silah sistemidir. Sistem, ACV-30 zırhlı muharebe aracına dayanmaktadır .
KORKUT sistemi, hava hedeflerini tespit edebilir, izleyebilir, tanımlayabilir ve yok edebilir. Ana muharebe tankları ve zırhlı savaş araçları gibi ağır zırhlı platformlarda görevlerini yerine getirebilir.
KORKUT sistemlerinin seri üretimi Mart 2017'de başladı ve ilk parti grubu Mayıs 2018'de Türk Kara Kuvvetleri'ne teslim edilecek.
KORKUT geliştirme detayları
Türk Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM), 2011 yılında ASELSAN'ı ana yüklenici ve FNSS'yi Korkut SPAAG sistemini geliştiren taşeron olarak tercih etmiştir.
KORKUT paletli aracın geliştirilmesine yönelik sözleşme, Haziran 2011'de ASELSAN ve FNSS arasında imzalanmıştır. 2016 yılının ilk yarısında bir komuta ve kontrol aracı ve iki topçu aracı geliştirilmiş ve başarılı bir şekilde test edilmiştir. Araçlar Ekim 2016'da kesin kabul görmüştür.
Türk Kara Kuvvetleri, Mayıs 2016'da 40 KORKUT sistemi ve 13 komuta aracının seri üretimi için bir sözleşme imzaladı. KORKUT'un seri üretim aşaması, 2016 ortasındaki SSM ve ASELSAN arasındaki anlaşmanın imzalanmasıyla başladı.
ASELSAN ve FNSS, müteakip olarak, hava savunma sistemlerinin üretim ve teslimatı için Aralık 2016'da bir alt sözleşme imzaladı.
Komuta ve kontrol
KORKUT sistemi bir komuta ve kontrol aracı ve bir silah sistemi aracı içerir. Komuta ve kontrol aracı, zırhlı mekanize birlikler ile birlikte görevleri yürütme kapasitesine sahiptir. 3B arama radarıyla hedef edinme ve izleme yapabilir ve yerel alanın hava fotoğraflarını oluşturabilir.
ayrıca gelişmiş evrim evrimi ve silah atama algoritmaları gerçekleştirir ve tanımlama, arkadaş ya da düşman (IFF) sistemini kullanarak dostluk güçlerini tanımlar. Araç ayrıca bir elektro-optik (EO) sensör pod ile kurulur. Mürettebat bir sürücü, topçu ve bir komutanı içerir.
KORKUT'un silahlanması ve kendini koruması
Topçu sistemi, aracın merkez çatısına monte edilmiş uzaktan kumandalı bir tarete sahiptir. Taret, yüksek patlayıcı yangın (HE-I) ve hedef uygulama-izleyici (TP-T) ve hava patlaması mühimmatı ateşleyebilen iki stabilize 35mm KDC top ile donatılmıştır. 35mm topun her bir varili dakikada 1 100 tur atlatabilir.
Taktik askeri hava savunma sistemi 4.000m maksimum aralığında havadan yere füzeler, seyir füzeleri ve insansız hava araçları (İHA), hem de alçaktan uçan helikopter ve savaş uçağı meşgul olabilir. 35mm toplar otomatik bir bağlantısız mühimmat besleme sistemi ile beslenir.
Araç, çelik ve alüminyumdan yapılmış alan lamineli zırhla zırhlıdır. Bu STANAG 4569 Seviye 4 sunmaktadır koruma küçük silah ve STANAG 4569 Seviye 2 patlama koruması karşı. Araç, 6 kg TNT'lik bir patlamanın izler altında kalmasına neden olabilir. Platform ayrıca duman bombası fırlatıcılarına da takılıyor.
Motor ve hareketlilik
KORKUT hava savunma aracı, tam otomatik şanzımana bağlanmış 600hp dizel motor ile güçlendirilmiştir. Motor bölmesi, daha iyi güvenlik için otomatik yangın söndürme sistemi ile donatılmıştır. Araç, torsiyon çubuğu süspansiyonu ile donatılmıştır.
Şasinin arkasına yerleştirilmiş iki su jeti, sudaki tamamen amfibi taşıtı tahrik eder. Aracın maksimum yol hızı 65km / s iken, maksimum su hızı 6km / s'dir.
KORKUT sistemi, zorlu arazilerde üstün hareket kabiliyeti sağlayarak, hendekler ve nehir geçişleri gibi engelleri harekete geçirerek manevra yapabilir. % 60'lık bir eğim ve% 30'luk bir yan eğim üzerinde anlaşabilir.
Kendinden tahrikli ne demek acaba veya burada ne anlamda kullanılıyor? Makaleden anlayamadım. Cevaplarsanız çok sevinirim.
YanıtlaSil