KANADA ÖZEL HAREKAT KUVVETLERI KOMUTANLIĞI, ILK ULTRA HAFIF SAVAŞ ARAÇLARINI ABD MERKEZLI POLARIS INDUSTRIES'TEN TESLIM ETTI. AYRICA, HIZLI VE MOBIL ULAŞIM SEÇENEKLERI IÇIN BIRDEN FAZLA ÜLKEYLE ILGILENEN SADECE ONLAR DEĞIL. CLAIRE APTHORP , ORADAKI ULTRA-HAFIF SEÇENEKLERE BIR GÖZ ATIYOR.

Küresel olarak, özel güçler konuşlandırılan operasyonların ağırlığını taşımaya devam ediyor ve bunun sonucunda bu güçleri uyarlama ve geliştirme ihtiyacı devam ediyor. Ortaya çıkan gereklilikler arasında, genel amaçlı ünitelere sahip olanlardan daha hızlı, daha çevik ve konuşlandırılabilir kara araçları sayılabilir.

Trendin güzel bir örneği, yakın zamanda yeni Ultra Hafif Muharebe Araçları'nın (ULCV) Polaris Hükümeti ve Savunması'ndan teslim alınmaya başladığı Kanada'dır. Araçlar, Kanada özel kuvvetlerinin bu yıl toplamda 23 milyon dolarlık bir maliyetle 62 araç aldığını görecek bir sözleşme ile teslim ediliyor.

İlk teslimat zamanında, General Mike Rouleau, Kanada Özel Harekat Kuvvetleri Komutanlığı (CANSOFCOM), “ULCV'nin kazanımı, CANSOFCOM'un kadın ve erkekleri için hafif hareketlilikte ileriye doğru büyük bir adımdır. Bu platform, mevcut hareketlilik cephanemize benzersiz bir tamamlayıcı olarak hizmet edecek ve CANSOFCOM'un çevik özel operasyonel güçlerin etkilerini yıllar boyunca ortaya çıkarmasında yardımcı olacaktır. ”

ULTRA HAFIF SAVAŞ ARACI ÖNCELIKLER: HIZLI, MOBIL VE HIZLI KONUŞLANDIRILABILIR

Kanada'nın UCLV gerekliliği, dünya çapında özel harekat kuvvetleri tarafından kabul görülmüştür; nedeni, Chinook helikopterinin yaptığı gibi hızlı kurulum için özel olarak yapılandırılabilen araçlarda zorlu arazi üzerinde hızlı ve hareketli ulaşım sağlamaktır.

ULCV, birkaç yıl boyunca geliştirdiği Polaris 'DAGOR aracına dayanmaktadır. 3,856 kg'lık brüt araç ağırlığına ve 4.52m'lik bir genişliğe ve 1.88m'lik bir genişliğe sahiptir, bu da onu havaya ya da havaya düşürecek kadar küçük ve kompakt hale getirir.

Dokuza kadar oturma kapasiteli DAGOR, hızlı hava taşımacılığı, yük kapasitesi ve gelişmiş hareketlilik için optimal dengeyi içerir. Polaris Hükümeti ve Savunma Direktörü Nick Francis, DAGOR'un, savaşçılara bir avantaj sağlayarak, oluşumların daha hızlı ilerlemesine, daha fazla mücadelede yorgunluğunu azaltmasına izin veriyor .

Francis, “Polaris askeri taktik araçları, çarpmaları, çukurları, kayaları, kütükleri ve kumu işlemek için hesaplanmış motor ve araç boyutu, tekerlek hareketi ve süspansiyonun hesaplanmış kombinasyonu ile çeviklik ve off-road hareketliliğini koruyor” diye devam etti Francis. “Polaris MRZR D ve DAGOR, temiz gazın erişilebilir olmadığı yerlerde dünyanın dört bir yanındaki görevler için önemli olan dizel / JP8 motorları ile çalışıyor. Ayrıca Afganistan ve diğer operasyonel bölgelerinde görülenler gibi yüksek çöl arazilerinde kaya tırmanışı ve patikaları için daha büyük tork gücü sağlıyor. ”

MRZR D daha hafif ve daha çevik bir araçtır. Şirkete göre, MRZR'nin bu dört koltuk varyantında turbo dizel tahrikli hareketlilik daha uzun bir dingil mesafesi ve daha fazla yük kapasitesi (680kg) sunuyor.




DAGOR'UN DÜNYA ÇAPINDA TALEBI

Polaris 'araçlarının gelecekteki potansiyel satışları hakkında soru sorulan Francis, DAGOR' ın özellikle ürettiği ilgiyi ifade etmeye istekliydi.

“DAGOR'a ve birçok müşteriye çok ilgi duyuyoruz” dedi. “DAGOR müşterileri, ABD Özel Kuvvetleri, ABD Ordusu 82. Hava Aracı, birçok Avrupalı ​​askeri ve ek küresel güçleri içeriyor.”

ABD Özel Harekat Komutanlığı (USSOCOM), eski özel harekât türevleri Humvees'in yerini alan mevcut Kara Taşıtı Araç 1.1'in bir kısmının performansından memnun değil. Söz konusu araç General Dynamics Ordnance ve Tactical Systems Flyer72'dir. Ocak ayında USSOCOM, hem ateş gücünü hem de taşıtların korunmasını nasıl arttıracaklarına dair teklifler için bir talepte bulundu.

Bununla birlikte, 1.1 araçların her zaman sadece bir başlangıç ​​ölçüsü olduğu ve ABD Ordusunun her ikisinin de bir çözüm aramaya devam etmiştir. Geçtiğimiz yıl geçtikçe, bir dizi diğer araç - mevcut taktik veya ticari araçların tüm türevleri - deneme testlerine başladı. Önerilen araçlar arasında Flyer72, Boeing'in Phantom Badger'ı, Vyper Adamas V3X Taktik Araç, Lockheed Martin'den önerilen bir Çok Yönlülük ve Taktik Araç, DAGOR ve Hendricks Dynamics tarafından geliştirilen bir Komando Jipi varyantı yer alıyor.



askermekani

Taktik Yaşam Bloğu

Taktik askeri malzemeler, silah tutkunları, askeri ve kolluk kuvvetleri için taktik yaşam haberleri, silah ve taktik ürün incelemeleri

Yorum Yaz:

0 Yorumlar: