plastik şarjör


Şarjörün, kullandığımız cephane kadar kritik bir şey olmaması. Şarjörle ilgili sorunların büyük bir yüzdesi, silahla ilgili sorunlara bağlanabilir. En iyi şarjörler bile küçük bir sevgi dolu bakım gerektirir. Temizlik ve bakımı AR şarjörlerini temizlik ve tüfeğin bakımı kadar önemlidir. Yine de, çoğu zaman, onları ihmal ederiz.

İlk AR şarjörleri tek kullanımlık ürünler olarak tasarlandı. ABD ordusu, bunun optimal olmadığını ve şarjörlerin temizlik ve bakım için daha kolay sökülme sağlamak için yeniden tasarlandığını belirledi.

Bir şarjör arızası olursa, şarjörü tekrar test edin. İkinci bir arıza meydana getirirse, sorun tespit edilip giderilinceye kadar derhal görevden alın veya sadece eğitim amaçlı şarjör kullanın. En iyi seçenek, elbette, yeni bir şarjör elde etmektir.




Arıza Türleri

Besleme başarısızlıkları genellikle zayıf bir şarjör yayına bağlı parçalardan kaynaklanır. Kendiliğinden yayılan / anti-tilt parçalarının kullanılması, şarjörlerinizi temiz tutacağından parçaların sorunlarının çözülmesine yardımcı olur.

Yaylar kullanım ile zamanla yorulur. Bir şarjörün servise alınabilmesi için yorulma yayları değiştirilmelidir. Krom silikon yaylar paslanmaz çelik yaylardan daha uzun sürecektir.

Genellikle çift beslemeli olarak adlandırılan Tip 3 arızası, kirli veya zayıf bir ekstraktör veya şarj besleme dudağı ayrımından kaynaklanabilir. Besleme dudakları fabrika teknik özelliklerinden daha geniştirlerse, cıvata geçersiz kılma arızası dahil olmak üzere çift beslemelere neden olabilirler. Boşaltılamayan bir şarjör, besleme dudaklarının spesifik olmadığı bir başka işarettir.

Eski veya yıpranmış bir ekskavatör veya yaylar nedeniyle gerekli yay oranına ve hızlı beslemeye sahip hemen hemen her şarjör ile ortaya çıkar. Bunu düzeltmek, mavi renkli yayı siyah bir renkle değiştirmek, tüm bu ucuz çelik mermi kovanlarından toplanan gomalak veya polimerin temizlenmesi ya da nadir durumlarda ejektör yayının değiştirilmesi kadar basit olabilir. Uygun temizlik genellikle ekstraksiyon / ejeksiyon sorunlarını giderir.




Kötü gaz basıncı, cıvatanın ateşli bir kasayı çıkarmasına izin verebilir, ancak cıvatanın, kılıf kafasının arkasını almak için yeterince geriye gitmesine izin vermeyecektir. Bu durum, ateşlenen kasanın fırlatma ağzını zar zor bir şekilde temizlediği ve yeni mahfazanın gövdede bir girintiye sahip olduğu, mermi burnunun şarjörün ön kenarının kısmen ilerlediği veya hatta besleme rampasına hafifçe itilebileceği açıktır. Bunun düzeltilmesi, tüfekinizin gaz halkalarını veya ayarlanabilir gaz bloğu / gaz tüpünü değiştirmek anlamına gelebilir. 

Eğer bir atıcı bir turu tamamen kapatamazsa ve o turun üzerine bir tane daha koyarsa, aynı tür arıza meydana gelir. Ayrıca kırık bir çıkarıcı veya haznede bulunan bir kasada da meydana gelebilir. Her ikisi de kırık veya devre dışı bir ateşli silah olarak ele alınmalıdır. 

Gerçek bir çift besleme, yalnızca bir besleme dudağı sağa veya sola doğru büküldüğünde gerçekleşir ve diğer her turda gerçekleşir. Bu, bir sonraki turun hangi tarafa konumlandırıldığına ve bükülmüş taraftaki birinci veya ikinci vuruştan sonra bir sıkışma oluşup oluşmadığına dikkat çekerek kolayca tespit edilebilir ve düzeltilebilir.

Her iki besleme dudağı bükülmüşse, sık sık  her atışda ortaya çıkar. Her iki dudak da ayarlanmaya ihtiyaç duyacaktır. Bu durum, düşük veya ısıl işlem görmemiş alüminyum ve çoğu çelik şarjörde bulunmaktadır, çünkü üreticiler daha yüksek bir karbon içeriği kullanmaktan ziyade çeliğin doğal gücüne dayanmaktadır.




Aşınma 

AR şarjörleri rutin olarak aşınma veya hasar bakımından incelenmelidir. Yaygın bir test, bir şarjörü (örneğin, 30 mermi) yarı-yüklemek ve besleme dudaklarının yayılıp yayılmadığını ve / veya şarjörün yayılıp dağıtılmayacağını belirlemek için bir yüzeyin dışarı çıkıp çıkmadığını görmek için sert bir yüzey üzerinde taban atmaktır. Bu iyi bir test değildir çünkü tüm şarjörler üst turda gerginliği serbest bırakır ve bu şekilde test edildiğinde bir veya iki turun patlamasına izin verir.

Eğer tam yüklü bir polimer şarjörü silah yüksekliğinden sert bir yüzeye düşerse ve besleme dudaklarına uzandığında kırık besleme dudakları oluşabilir. Bu, daha iyi polimer şarjörleri ile gerçekleşmesi daha az olasıdır. USGI alüminyum şarjörlerindeki besleme dudakları çatlamayabilir ancak benzer koşullar altında bükülebilir.

Bir derginin besleme dudaklarının doğru maksimum ve minimum boşluk toleransları, herhangi bir doğruluk derecesiyle görsel olarak ölçme imkansızdır. Bir şarjör besleme dudaklı go / no-go göstergesinin kullanılması, bu tahminlerin tümünü ortadan kaldırır. PMPul PMAG darbesi / toz, PMAG'ler için go / no-go göstergelerini iki katına çıkarır.




Besleme dudakları spesifik değilse, ya şarjörü atın, ya da alüminyum şarjörler söz konusu olduğunda, şekilleri tekrar bükün. Brownells 'Magazine Feed Lip Tool gibi bunu düzeltmek için özel olarak tasarlanmış bir araç kullanın . Pense kullanmayın, çünkü bu kolayca dergiye telafisi olamayan zarara neden olabilir. Yenilenmiş besleme dudaklarına sahip şarjörler açıkça işaretlenmeli ve sadece eğimli besleme dudaklarında metal yorgunluğu olacağından, sadece antreman / kullanım alanına gönderilmelidir.

Bir şarjör yükleme aracı kullanmak sadece zamandan (ve başparmağınızdan) tasarruf etmeyecek, aynı zamanda daha da önemlisi, yükleme dudaklarından yük ve baskıyı ortadan kaldıracak ve şarjör servis ömrünü uzatacaktır.

Temiz tut

Temizlemek ve incelemek için şarjörlerinizi düzenli aralıklarla ayırmanız gerekir. Ancak, bu aşırıya kaçmayın. Sökme sadece gerektiği şekilde yapılmalıdır. Rutin demontaj gereksiz yere yıpranmaya neden olur.

Her aralık seansından sonra şarjörlerin temizlenmesi gerekmemektedir. Ancak, kir veya toz gibi elementlere yüksek miktarda atışa maruz kaldıktan sonra, temizlik kesinlikle istenir. USGI alüminyum silah şarjörlerini ayırmak basit bir işlemdir, ancak yanlış yapılması şarjöre zarar verebilir. SureFire yüksek kapasiteli bir şarjör için sökme ve bakım prosedürleri, geleneksel USGI alüminyum şarjörlerine benzer.

USGI tarzı şarjörlerdeki damgalanmış döşeme levhasının çıkarılması gerekiyor. Bunu yapmanın birkaç yolu var. Taban levhasının ön kenarındaki tırnağın altındaki düz bir tornavidayı kaydırabilir ve döşeme gövdesini ileriye doğru kaldırabilir veya bir temizleme çubuğu, küçük bir zımba veya kartuşun ucunu zemin plakasının tahliye deliğine sokabilirsiniz. biraz aşağıya ve öne doğru bükebilirsiniz.

Taban plakası sekmelerini alttan ayırmayın, eğer çok zorlarsanız kırılacaklardır. Taban plakasını kaydırın ve yayı ve parçayı şarjörün altından dışarı doğru çekin. Yayın çıkarılmasıyla, şarjör gövdesinden birkaç kez kuru bir bez kullanın ya da içini fırçalamak için bir fırça kullanın.

Bakılacak şey

Yay ve parçası , aşınma veya hasar belirtileri açısından dikkatlice incelenmelidir. Tüm şarjör yayları zamanla yorulur. Yayı yeni bir yay ile veya iyi olduğu bilinen bir yayla karşılaştırınız. 

AR şarjörler bahar aylarında az yorgunluk ile yıllarca yüklenebilir. Şarjörün zaman içinde tekrar ederek yeniden yüklenmesi elastik sınırın ne kadar yakın bir şekilde tekrar tekrar deforme olması nedeniyle yorulma daha olası hale gelir. Ayrıca yay parçalarınında herhangi bir kırılma veya çatlama belirtisine özellikle dikkat edin. Şarjörün gövdesindeki gevşek yongalar, yay hasarının kesin bir göstergesidir.

Bir şarjörün aşınmış veya hasarlı parçaları varsa, ya şarjörü atın ya da parçaları değiştirin ve şarjörü sadece eğitim için kullanın. Sadece eğitim şarjörleri , bir görev şarjörünün yanıltılmaması için açıkça işaretlenmelidir.

Piyasadaki AR platformu için çok sayıda polimer şarjör bulunmaktadır. Yöntemler değişecektir, ancak çoğu kolay sökme ve temizleme için tasarlanmıştır. Genel olarak, alüminyum USGI dergilerinden daha az temizlik ve bakım gerektirirler.

Metal şarjörler daha karmaşıktır ve genellikle ayırmak ve sahada temizlemek zordur. Birçoğu özel toz yağlayıcılar gerektirir ve uzun süreler boyunca yüklenecek şekilde tasarlanmamıştır



AR Dergilerinizi İşaretleme

Tüm şarjörler ayrı bir şarjör tanımlayıcısı ile işaretlenmelidir. Ayrıca, baş harflerini veya bir ünite tanımlayıcısını onlara yerleştirmek iyi bir fikirdir.

300 Karartma cephanesi ile yüklenecek AR Şarjörleri de, örneğin 5.56mm / .223 mermi için kullanılacak olan şarjörlerden açıkça ayırt edilmelidir. 5.56mm'lik bir silahda 300 Karartma turu yerleştirirseniz, mermiyi kartuş kasasına geri iterek bataryaya girebilir. ama mermi atmak, felaketle sonuçlanacak sonuçlara yol açacaktır.

Yeni Magpul PMAG 30 AR 300 B GEN M3 gibi, 300 Blackout için özel olarak üretilmiş bir şarjör kullanmayı düşünün. 5.56mm cephane için tasarlanan şarjörlerde 300 Karartma turunu kullanırken güvenilirlik sorunları ortaya çıkabilir.




Daha Faydalı Bilgiler

Mümkün olduğunda, harcanan / boş şarjörleri yere düşürmeyin. Bir çöp torbası veya gerekirse bir cep bile kullanın. 

Her şeyi özetlemek için, sadece kaliteli şarjörler kullanın ve her zaman bakımına dikkat edin, böylece sizi hayal kırıklığına uğratmayacaklar.
askermekani

Taktik Yaşam Bloğu

Taktik askeri malzemeler, silah tutkunları, askeri ve kolluk kuvvetleri için taktik yaşam haberleri, silah ve taktik ürün incelemeleri

Yorum Yaz:

0 Yorumlar: